Blogia
mosicayparolas

ISTORIA D'A LUENGA ARAGONESA

ISTORIA D'A LUENGA ARAGONESA

Ya fa tiempo, no me remero si estasen zinco añadas, teneba un articlo alzau en lo disco duro de la computadora, y escomenzipie a trobar-lo pero no amanexio por belun costau.

Y agora, esnabesando por l'entrerete lo he trobau en ista pachina de la asoziazion Nogara, asinas que en zinco semanas, alto u baxo lo i pencharemos por asti pero nomas que en aragones.

ISTORIA D'A LUENGA ARAGONESA


1. Orichens

A luenga aragonesa naixe dende o latín parlau por o pueblo en a zona de l’Alto Aragón, arredol d’o sieglo VIII d. C. Gran parte d’a resta d’o territorio ye ocupau por poblazión musulmana y, en bellas zonas montañosas, se i contina parlando una luenga euskerica.

Por o suyo orichen cheografico y as caracteristicas d’os abitans, s’engloba dentro d’o grupo de luengas latinas pirinencas chunto con l’oczitano y catalán; si bien, tiende en cualques rasgos enta as luengas de l’oczidén peninsular.

L’aragonés, dende o suyo inizio, tiene contacto con atras luengas zercanas que influyen considerablemén en as suyas caracteristicas:

- Euskera: parlau en nucleos montañosos y parte de Nabarra.

- Oczitano: parlau por a poblazión oczinata residén en Aragón por repoblazión, y tamién por a importanzia d’as relazions politicas y culturals ultrapirinencas.

- Catalán: parlau en parte d’a Ribagorza y en os Condaus Catalans.

Trobado en: http://www.nogara-religada.org/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=31

0 comentarios